donderdag 7 november 2013

Roadtrippen, wat heb ik geleerd?


Roadtrippen is geweldig! In Europa is het ontzetten makkelijk om met de auto te gaan reizen. Mijn vriend en ik zijn een week wezen roadrippen door Duitsland/Oostenrijk. Wat hebben we geleerd?

- Hou rekening met het feit dat je een keer in je auto/bus blijft slapen. Als je een busje hebt met slaapcabine heb je geen probleem natuurlijk. Wij hadden voordat wij weg gingen de achterstoelen uit de auto gehaald. Hierdoor konden we languit achterin de auto liggen. Wij hadden daardoor ook een luchtbed, slaapzak en kussen mee.

- Vergeet de muziek niet!! Wij hadden hier zelf nog niet aan gedacht en hebben de gehele tijd naar de radio moeten luisteren. Voor ons maakte het dit keer dus niet uit, maar als je langere tijd weg bent wil je echt wel je eigen muziek mee!

- Zorg voor goed werkende navigatie. Je wil niet een lange tijd de verkeerde kant op rijden! Wij konden met het ANWB-pasje van mijn vader gratis landkaarten halen bij de ANWB. Kaarten zijn ook zeer handig voor het geval als de navigatie uit valt.

- Noteer een aantal slaapplekken. Dit vond ik zelf erg handig, omdat je dat een locatie hebt waar je na toe kan rijden. Voornamelijk in de stad is dit handig! We hadden een keer geen slaapplek genoteerd voor een stad en we hebben uren rond gereden..

- Noteer een aantal punten waar je echt heen wil, zelfde verhaal als hierboven.

- Zorg voor een tas vol eten en drinken! Je zit lang in de auto en krijgt onderweg wel een keer honger of dorst. Om niet elke keer te stoppen onderweg bij tankstations en daar veel geld uit te geven is een etenstas erg handig!

- Wij hadden de auto geleend van mijn vader en wisten dat deze het wel een week zou overleven. Alleen ik zou iedereen ook aanraden om iets meer te verdiepen in de auto. Als er iets kapot gaat dan weet je hoe je dit moet repareren. Hou ook rekening dat het in sommige landen verplicht is om sommige voorwerpen in je auto te hebben. Oh en wij waren bijvoorbeeld het vignet voor Oostenrijk nodig.



Hebben jullie nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Ooh roadtrippen is zo leuk :) Goeie tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roadtrippen lijkt me echt heel leuk, dat wil ik later zeker een keer doen. Goede post!

    BeantwoordenVerwijderen