dinsdag 5 november 2013

Keuze dilemma

Laatste dagen ben ik aan het bedenken welke landen ik graag zou willen bezoeken. Het is voor mij echt een dilemma geworden. Ik heb zo'n ontzettend lange lijst met bestemmingen waar ik naar toe wil. Zoveel mooie landen! Alleen welk land zou ik het liefst willen bezoeken? Welk land staat bij mijn wishlist op nummer 1?

Afrika valt helaas direct bij mij af. Ik zou heel graag in dit continent willen reizen, maar ik heb het gevoel dat ik pas in Afrika moet gaan reizen als ik wat meer backpack ervaring heb. Afrika staat dus niet op nummer 1 op dit moment.
Waar ik wel heen wil is Centraal-Amerika, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azie. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en stiekem zou ik willen beginnen in een makkelijk backpack land. Voor mijn gevoel kom ik dan snel bij Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam. Bij Centraal- en Zuid-Amerika staan Peru, Brazilie en Costa Rica erg hoog. Wel wil ik graag spaans kunnen spreken voordat ik hierna toe ga. Maar dat kan ik natuurlijk ook in Centraal- en Zuid-Amerika leren.

En dan vergeet ik nog dat ik ook heel graag naar Australië en Nieuw-Zeeland wil..



Het is allemaal zo moeilijk!!

Mijn vraag aan jullie: welk land staat bij jullie nu op nummer 1 om te bezoeken en waarom?

7 opmerkingen:

  1. Dat is ook het allermoeilijkst! Maar als je eenmaal een bestemming kiest kan de rest van het feest beginnen. Welke vaccinaties moet je, hoeveel geld moet je sparen, welke plekken wil je zien, hoe lang ga je... Echt, je staat nog aan het begin ;-). Ik zou inderdaad echt Spaans gaan leren daar, zo leuk om je reis te combineren met iets nuttigs! Lol. Ik wil ook echt álles nog zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Eerste stap vind ik altijd het moeilijkst :)! Als ik maar eenmaal richting heb dan ga ik helemaal los! :D

      Verwijderen
  2. lastig he! mijn lijst is ook zo eindeloos dat ik niet kan kiezen. Zuid-oost Azie of Australie is denk ik een goede om een start te maken als backpacker. Ik hoef eigenlijk niet zo nodig te backpacken, maar wil wel weer verre reizen maken. China, daar heb ik al gewoond maar ik wil zo ontzettend graag weer terug. Dan wil ik vanuit daar Japan, Korea en Taiwan bezoeken. Maar Brazilie wil ik ook graag zien, en een roadtrip door de VS en Canada staat ook superhoog op mijn lijstje. Laat die jackpot maar komen - ahum.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik wil ook een jackpot winnen! Zoveel om te zien! Roadtrip door VS en Canada lijkt mij ook ontzettend gaaf, maar eerst wil ik naar andere bestemmingen!

      Verwijderen
  3. Haha inderdaad lastig! 1 land weet ik niet zo goed, maar van de landen waar ik nog nooit geweest ben: Colombia.
    Maar ik wil ook graag terug naar Mexico, Brazilië en de VS.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh snap ik. ik kijk vooral naar wat ik wil zien en wat eromheen zit en dan pas de route

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha moeilijk; de hele wereld staat zo'n beetje op mijn lijst. Nieuw-Zeeland is fantastisch, maar ik zou het wel combineren met iets. Succes met kiezen; dan kan de voorpret pas echt beginnen! :)

    BeantwoordenVerwijderen