zondag 1 september 2013

Biarritz












Surfen is voor de Europeanen begonnen in Biarritz. Hierdoor is Biarritz een bekende surfplek in Europa. Ik ben dan ook naar Biarritz gegaan om te gaan surfen.

De stad is mooi en er is een hele fijne en relaxte sfeer. Er zijn veel leuke winkels en genoeg keuze om ergens wat te gaan eten en drinken. We hadden een appartement gehuurd via Airbnb. Biarritz is redelijk duur om te overnachten en door een appartement te huren buiten Biarritz waren we goedkoop uit. We hebben citybikes gehuurd om zo iedere dag naar Biarritz te fietsen en de omgeving te verkennen. Het was een sportieve week!

Uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om het surfen! We hebben drie dagen les gehad. De eerste les konden we al redelijk snel staan. Het surfen ging ons goed af. Alleen hoe chaotischer de zee en hoe groter de golven, hoe meer moeite ik ermee kreeg. Maar oefening baart kunst! Ik hoop volgend jaar gewoon nog een keer te gaan surfen!

9 opmerkingen:

  1. Heel cool! Zo zou ik het ook wel willen doen idd! VOnd je het een chille plek om te leren? XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vond het een fijne plek om te leren. Er waren een aantal scholen te vinden en de meesten waren beginners. Je zit dus niet alleen maar tussen de pro's. Dat vind ik zelf wel prettig.

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik heb een keer op een surfplank gestaan, wel 30 seconden ;-) Maar het was zooo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Ben benieuwd of ze ook een (stads)camping hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stadscamping hebben ze daar ook. Redelijk dicht bij de zee zelfs!

      Verwijderen
  4. WOEIII surfen. Tof! Ik mis surfen.

    Gave foto's met die fisheye!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je ook gesurft hebt! Biarritz klinkt als een leuke bestemming ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk! Surfen is zo heerlijk. Gaaf dat het al een beetje lukt, volgend jaar nog meer oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen