woensdag 23 oktober 2013

Openbaar vervoer 1

Openbaar vervoer zorgt ervoor dat ik gemakkelijk van punt A naar punt B kan komen. Ik vind het een geweldige uitvinding en maak er veel gebruik van. Treinreizen vind ik geweldig, reizen met de bus vind ik steeds leuker en reizen via een boot moet ik nog steeds aan wennen. Openbaar vervoer geeft mij veel voordelen. Ik kan veel zien van de omgeving, je hebt mensen om je heen en je kan uit en instappen wanneer je wil. De laatste jaren heb ik redelijk veel gereisd via het openbaar vervoer en een aantal dingen meegemaakt.



Leukste treinrit
Dit was de trein van Budapest naar Zagreb. In deze trein zaten veel backpackers. Contact maken ging gemakkelijk en er werden veel verhalen uitgewisseld. De trein was erg gezellig! Wel was het rustig genoeg zodat we een eigen cabine hadden en dus lekker met z'n tweeën konden zijn als we dit wilden.

Minst leuke treinrit
Zeker weten de trein van Zagreb helemaal naar Skopje. We hadden een nachttrein van Zagreb naar Belgrado en daarna moesten we nog een gehele dag in de trein zitten naar Skopje toe. We hebben uiteindelijk twee dagen gereisd. Alleen twee dagen reizen is al slopend, maar we zijn in de nachttrein ook nog eens bestolen. Ik met mijn slaaphoofd ga midden in de nacht naar de wc en laat onze cabinedeur wijd open staan. Als ik terug kom ga ik gewoon verder slapen, maar net voordat de trein aankwam miste ik mijn toilettas. We hebben mijn toilettas uiteindelijk terug gevonden in de prullenbak. Ik moest wel even lachen dat de dief zo stom is geweest om mijn toilettas te gaan stelen. Ik hoorde later dat dieven vaak kleine tasjes stelen, want daar zit vaak de waardevolle spullen in. Bij mij gelukkig niet ;)



Mooiste treinrit
Als laatste wil ik mijn mooiste treinrit vertellen. Ik was deze zomer in Italië bij Venetië in de buurt. Alles is daar plat, het lijkt soms wel Nederland. Ik ging voor twee daagjes naar Trieste met de trein. Ik had niks speciaal verwacht, maar hoe dichter bij Trieste, hoe meer bergen ik om me heen zag. Hier werd ik echt helemaal gelukkig van! Aan de ene kant van mij zat de zee en aan de andere kant van mij zag ik bergen. Super mooi! Het mooiste moment vond ik nog dat ik het stadje Trieste vanuit de trein zag en daarachter kon ik Slovenië en Kroatië ook zien liggen.

Hebben jullie nog een treinervaring om te delen?

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! En dat ze dan je toilettas jatten... haha.
    Treinervaringen heb ik niet zo veel bedenk ik me nu.... Kan me er maar 1 herinneren, rit van 8 uur plus nog 3 uur vertraging en ik wist niet zeker wanneer mijn station zou komen dus ik stond al een uur in de hal, haha. (Ik had 2 hele zware koffers dus was bang anders te laat te zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achteraf ben ik blij dat ze mijn toilettas hebben gestolen en niet iets anders! Oh, 3 uur vertraging is wel veel! Veel koffers en reizen met het openbaar vervoer vind ik altijd heel vervelend! Dan zit je zo te prutsen met die koffers en ik stoot ze overal tegen aan haha

      Verwijderen
  2. Ahh vet, zo'n reios met de trein is altijd fijn in ander landen omdat je altijd wel medereizigers ontmoet. Ik kan me nog herinneren toen ik in Thailand reisde, je komt altijd wel in contact met mensen, er leuk! (en toilettas jatten, idd beter dan je camera ofzo, maar wel zuur)

    BeantwoordenVerwijderen