donderdag 26 september 2013

Salzburg


Tijdens onze roadtrip zijn we naar Salzburg gereden. We hebben een hostel in het centrum opgezocht en hebben daar een nachtje geslapen. We hadden niet ontzettend veel tijd in Salzburg maar we wilden toch een goeie indruk krijgen van de stad. In het hostel lag een plattegrond met looproutes en leuke plekjes om te eten en drinken. We namen deze mee en gingen Salzburg verkennen.

De stad heeft vele mooie gebouwen. Er zijn allemaal leuke steegjes en een aantal lopen omhoog waarbij je uitkomt op punten dat je een mooi uitzicht heb op de stad. Wel vind ik Salzburg een stad die door ouderen bezocht wordt en waar meer te zien valt dan te beleven. Salzburg staat bekend om de Sound Of Music en dat het de geboorteplaats van Mozart is.

De plattegrond heeft ons trouwens een hele leuke dag gegeven waarbij we de smalle steegjes indoken om te komen bij stijlvolle en hippe tentjes. Het weer was helaas wel erg slecht deze dag, hierdoor ook wat regenachtige foto's!








4 opmerkingen:

  1. Ik vind het regenachtige juist wel leuk, geeft een leuke sfeer. Die stad ziet er mooi uit zeg, wist ik helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks de regen vind ik het er erg mooi uit zien daar! Leuke foto's heb je gemaakt :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Salzburg is leuk! ik ben er een paar keer geweest toen ik in Oostenrijk werkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's zeg! En die kleine steegjes zijn altijd leuk om in te duiken!

    BeantwoordenVerwijderen