woensdag 18 september 2013

München

Mijn vriend zijn familie komt uit Beieren. Sinds ik mijn vriend heb leren kennen heb ik ook Beieren ontdekt. Beieren is een ontzettend mooi gebied in Duitsland. Veel natuur, lekker eten en een eigen cultuur. We begonnen onze trip in de grootste stad van Beieren, München!

München heeft een fijne sfeer in de stad. Het centrum is klein en alles kan lopend gezien worden. We waren er maar anderhalve dag en hebben alle grote bezienswaardigheden wel gezien. Niet een stad waar ik een week op vakantie zou kunnen zijn, maar wel een stad waar ik een tijdje zou kunnen wonen.

In de Beierse stad vind je veel groen en ik raad je dan ook aan om de Englischer Garten niet over te slaan. Dit park is groter dan het Central Park in New York. Ga met mooi weer opzoek naar een biergarten om de echte duitse sfeer op te doen met natuurlijk duits eten!

 
 






Op de laatste foto zie je de opbouw van het Oktoberfest. We mochten het terrein niet op en konden alleen op een afstand kijken. Wat een groot festival! Nog een leuk feitje over Beieren is dat de jongeren in dit gebied erg trots zijn op hun afkomst en dan ook met trots de traditionele kleding draagt. Traditionele kleding voor de mannen zijn lederhosen en voor de vrouwen een dirndl.

4 opmerkingen:

  1. prachtig zeg!!! ben er zelf nog nooit geweest:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Het is geen stad waar ik in eerste instantie snel naartoe zou gaan, maar nu ga ik het toch maar eens overwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ZO vet dat die daar vandaan komt! Munchen is echt heel leuk, ben er even kort geweest, love it!

    BeantwoordenVerwijderen