maandag 26 augustus 2013

Een week lang in Berlijn














In april ben ik een weekje in Berlijn geweest. We hadden een appartement gehuurd via airbnb.com. Bij het appartement zaten twee fietsen, waarmee we de gehele stad zijn doorgefietst. We hebben bijna alle grote toeristische punten gezien. We zijn door de leuke wijken heen gefietst en gelopen.

Do: Neem een alternatieve tour door Berlijn. Je krijg veel informatie over graffiti/straatkunst en de alternatieve plekken in Berlijn. De tour was erg interessant en helaas hebben we de tour op onze laatste dag gedaan. Kijk op http://alternativeberlin.com/ voor meer informatie. Tip: doe de gratis tour. Ze gaan ervan uit dat je op het einde wat geld geeft, maar je kan zelf het bedrag kiezen.

Don't: We zijn nog naar de dierentuin in Berlijn geweest. Sla deze aub over! Het is een hele slechte dierentuin waar de dieren overduidelijk gestrest zijn en de hokken zijn veel te klein. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik vond het echt afschuwelijk om te zien.

12 opmerkingen:

  1. Is dat je vriend? Wat een knapperd! Ik moet echt eens naar die stad...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo zonde dat dierentuinen zo moeten zijn tegenwoordig.

    voor de rest ziet Berlijn er heel mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's! Ik ben 's winters een keer naar Berlijn geweest met school, maar toen vond ik het niet zo leuk. Ik hoor van iedereen goede verhalen, dus ik denk dat ik nog maar een keer terug moet ;). Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award (zie mijn blog)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, wat lief! En met school naar een stad is toch altijd weer anders.

      Verwijderen
  4. Wat leuk, ik zit eraan te denken ook via airbnb iets te boeken. Berlijn is leuk he! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Airbnb is echt superhandig. En wat een leuke vent heb je!
    Ik wil ook graag nog eens naar Berlijn, vintaaaageshopppeeenn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook zo graag een keer naar Berlijn toe! Het lijkt me echt een geweldige stad, wel jammer dat de dierentuin dan zo slecht is. Ik vind het vaak erg leuk om dierentuinen te bezoeken als ik in het buitenland ben. Sneu als de dieren dan niet goed worden behandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf, en wat een prachtige foto's! Ik wil er ook zó graag nog een keer naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er heel gezellig uit! Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, maar zou er graag eens heen gaan. Leuk om te lezen is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad! (Behalve bij de dierentuin dan) Berlijn vind ik ook echt een hele bijzondere stad.. ik zou willen dat ik er weer een keertje heen kon. <3 Zucht..

    xxx Claudia van Allthatmatters.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke foto's! Fijne stad he :)

    BeantwoordenVerwijderen