woensdag 30 oktober 2013

Openbaar vervoer 2

Ik wil een aantal mooie momenten in het openbaar vervoer met jullie delen.

- Een gehele bus die je gaat helpen om bij je eindbestemming te komen. In Griekenland in een bus waarin bijna iedereen grieks sprak probeerden wij bij onze bestemming te komen. De hele bus begon ons te helpen, ze riepen door de bus of iemand engels kon. Iemand stond op en iedereen begon er zich mee te bemoeien. Erg gaaf dat iedereen jou zo graag wil helpen.


- Eten aangeboden krijgen in de trein. We zaten voor twee dagen in de trein van Kroatiƫ naar Macedoniƫ. Ik had ontzettend weinig gegeten en was erg moe van het reizen. Ik zag er waarschijnlijk niet uit. Een gezin tegenover mij in de trein waarvan we direct konden zien dat ze het niet breed hadden bood mij op een gegeven moment eten aan. Zulke gebaren kan ik altijd waarderen.

- Door een chauffeur uitgenodigd worden om mee te gaan zwemmen op een paradijselijk plekje. We twijfelden en het voelde niet helemaal goed toen hij ons uitnodigde, maar we gingen toch mee. Uiteindelijk nog een jong stel opgehaald die ook mee gingen. Met z'n vijven hebben we een hele leuke middag beleefd. Een dag om niet te vergeten.



Heerlijk om te ervaren dat mensen elkaar willen helpen. Ik wil ook graag mensen helpen als dit mogelijk is en het is fijn om het terug te krijgen. Zeker als je aan het reizen bent. Kleine gebaren kunnen mij gelukkig maken!

6 opmerkingen:

  1. Hihi, zo fijn. Ik vind de bus in Spanje altijd zo leuk omdat ik dan mensen af kan luisteren :'D #guiltypleasure

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op vakantie is het openbaar vervoer sowieso een stuk minder onprettig. Fijn dat mensen helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, mooie ervaringen! Reizen met het OV in het buitenland is zo anders! Ooit in Ierland weleens door een buschauffeur aan een lift naar een camping geholpen: hij zei een van de andere reizigers gewoon dat ie ons mee moest nemen en daarheen moest brengen. Zie ik hier toch niet zo snel gebeuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Dat zie je bij ons in het OV niet zo snel gebeuren!

      Verwijderen
  4. Hele mooie ervaringen inderdaad! Laat zien dat er zoveel goede, lieve mensen zijn op de wereld! Fijn om dat op je reizen tegen te komen, maakt de ervaring nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Openbaar vervoer kan zo cool zijn in een ander land! Grappig ook hoe iedereen je soms wil helpen, dat had ik ook in Thailand, echt zo vriendelijk!

    BeantwoordenVerwijderen