vrijdag 9 november 2012

Swimming in a cave

Vroeger ging ik altijd met mijn familie naar Limburg. We bekeken daar altijd veel grotten en ik heb dan ook een liefde voor grotten gekregen. Ik vind het echt geweldig! Nu had mijn vriend een keer verteld dat hij in Turkije ooit in een grot is geweest waarin hij had gezwommen. Hij moest van een hoog punt in het water springen en er was geen andere weg naar beneden. Hij had geen andere keus dan springen. Super gaaf natuurlijk! Dit wil ik ook meemaken! Ik wil ooit in mijn leven zwemmen in een grot.

Hieronder wat prachtige grotten waarin je kan zwemmen:

foto1 en foto2

Yacutan Peninsula, Mexico
In dit gebied van Mexico ligt het grootste onderwater grottenstelsel van de wereld. Je vind in Yacutan dan ook veel verschillende plekken waar je kan zwemmen in een grot. Daarnaast zijn er nog veel meer plekken in dit gebied waar je dit soort plekken kan vinden. De foto links is dichtbij de stad Merida en de foto rechts is bij de Mayan rivier.


foto3 en foto4

 Bolinao, Pangasinan, Filipijnen
In deze stad vind je drie grotten waar je alle drie in kunt zwemmen. Je hebt Enchanted cave, Cindy's cave en Wonderfull cave. De foto links is Cindy's cave en rechts Enchanted cave. Om in de grotten te zwemmen moet je trouwens wel even wat extra betalen.


foto5 en foto6


Georgian Bay, Ontario, Canada
In Georgian Bay vind je de grot genaamd: The Grotto. Om er te komen moet je 30 minuten lopen, maar dan heb je ook een ontzettend mooie plek met een grot erbij. Hier kan je natuurlijk ook gewoon in zwemmen.


foto7 en foto8


Capri, Italy
Deze grot is alleen te bereiken via het water. Je kan er via boot naar toe gaan. The Blue Grotto heeft een hele kleine ingang. Je kan er met een klein bootje in, maar je kan er ook zwemmend ingaan.


Heb jij al eens gezwommen in een grot?

2 opmerkingen:

  1. Ja heel gaaf! Ik ben er bij twee in Yucatan geweest, maar niet die op de foto. Het water is wel ijskoud! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zou best een duik willen nemen in die in Mexico

    BeantwoordenVerwijderen