donderdag 16 januari 2014

Bloggen 2014

Laatst zag ik op een blog een blogpost waar ik helemaal mee eens was. Het ging over het feit waarom ze een blog heeft. Haar conclusie was dat ze haar blog heeft voor haarzelf en niet voor een ander.

De laatste weken zat ik te twijfelen om te stoppen met mijn blog. Ik had moeite om tijd te vinden voor mijn blog en daarnaast kon ik niet altijd een leuke blogpost verzinnen. Ik merkte dat ik vaak iets persoonlijk vertelde en ik weet niet of jullie daar op zitten te wachten. Het werd een 'moeten' ipv 'willen'.

Alleen mijn blog wil ik helemaal niet verwijderen. Ik vind het heerlijk om terug te bladeren, het is een soort dagboek geworden. Dit wil ik graag zo houden! Het is ontzettend makkelijk om op een gegeven moment te denken vanuit de bezoeker. Wat zou de bezoeker willen lezen en wat zou een blogpost zijn wat mensen interessant vinden. Ik heb dit dan ook geleerd met mijn opleiding, waardoor ik het nog moeilijker vind om niet zo te denken.

Dit jaar probeer ik deze gedachtens te verbannen. Mijn blog hou ik bij voor mezelf. Ik schrijf wanneer ik wil en ik schrijf wat ik wil.

2 opmerkingen:

  1. You go girl! Helemaal gelijk in! Ik ben de afgelopen twee maanden ook veel minder bezig geweest met bloggen. Veel te druk met andere leuke dingen. Maar ik merk wel dat ik het dan soms mis. Je blog niet verwijderen hoor, veel te leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! Ik merk idd ook na een tijd minder of niet bloggen dat ik het ga missen..

    BeantwoordenVerwijderen