vrijdag 29 november 2013

Skieen vs Snowboarden

Het is weer winter! Mensen die op wintersport gaan krijgen een keuze! Ga je skiën of ga je snowboarden? Dit jaar en de volgende jaren staat het voor mij al vast, ik ga snowboarden! Alleen weet jij nog niet welke keuze jij moet maken? Ik ga je helpen met mijn verhaal:

http://www.flickr.com/photos/newdimensionfilms/7150809869/sizes/z/in/photostream/
link

SKIEN
Ik begon op skies. Men zegt dat dit makkelijker is om te leren en daarom nam ik deze keuze. Ik ging snel zelfstandig de piste af en kon mijn vriend op zijn snowboard al bijhouden. Skiën gaat sneller namelijk dan Snowboarden. Skiën is snel leuk. Je hebt het snel onder de knie, je valt minder en je kan al vroeg met een mooie snelheid de piste af.
Er was een groot nadeel met skiën. Ik was bang om te vallen! Als je valt lig je vaak met je benen op een rare manier naast elkaar. Ieder geval in mijn ervaring. Ik kreeg altijd direct kramp in mijn been en daarnaast had ik altijd hulp nodig om op te staan. Zelf opstaan kon ik niet. Ik vertel je, dat is geen fijne combinatie en dat maakte mij bang!

link


SNOWBOARDEN
Tegenwoordig sta ik op een board. Mijn eerste ervaring op een board was niet erg goed. Opstaan was erg moeilijk voor mij. Jaren later nog een keer geprobeerd en dit keer had ik een maniertje gevonden om op te staan. Snowboarden vind ik iets moeilijker en de techniek is iets lastiger. Ik viel veel, maar bleef doorzetten. (nog steeds eigenlijk) Ook bij snowboarden kon ik al snel zelfstandig naar beneden. Het voelt stoerder, er zit meer uitdaging in en vallen vind ik niet eng! Nog geen nadelen gevonden.

Mijn advies is om gewoon te kiezen wat je leuker lijkt. Je hebt vast wel een voorkeur. Wel raad ik aan om allebei uit te proberen. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is. Daarnaast kan je dan echt zelf een mening vormen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om je ervaringen te lezen! Ik heb één keer geskied en nog nooit gesnowboard, maar als ik moest kiezen zou ik nu ook voor snowboarden gaan :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je doen! Snowboarden is echt heel leuk om te leren :)!

      Verwijderen