zaterdag 3 november 2012

Regensburg


foto van wikipedia.org


Deze zomer ben ik verliefd geworden op Regensburg. Mijn vriend is er al vaker geweest en probeerde mij te overtuigen hoe geweldig het wel niet was. Hij had gelijk! Regensburg is een geweldige stad en ik ga het zeker nog een keer bezoeken.
Regensburg is een beetje te vergelijken met Groningen. Het heeft ongeveer evenveel inwoners en hiervan zijn de meesten student. Regensburg in de zomer bezoeken is een aanrader. Iedereen blijft tot laat in de avond op straat. Terrasjes die helemaal vol zitten, pleinen waar iedereen samen komen om een biertje te drinken en biergartens waar je een hapje kan eten.

De Donau loop midden door Regensburg heen. Je ziet dan in de zomer veel jongeren van de bruggen het water in springen en veel mensen die langs de Donau zitten om van het weer te genieten.

De stad heeft naast gezelligheid en sfeer ook veel historie te bieden. Regensburg is namelijk niet vernietigd in de Tweede Wereldoorlog, je ziet daardoor nog veel uit de middeleeuwen terug. Een van de bekendste bezienswaardigheid in Regensburg is de Steinerne Brucke waar de Donau onderdoor loopt. Als je Regensburg bezoek is deze brug niet te missen.

Mijn favoriete plek in Regensburg is een plekje ergens langs de Donau. Super stil en veel natuur om je heen en dat midden in een bruisende stad.

Mijn favoriete plek in Regensburg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten